Friday 12 July 2013

Trek X-caliber 2012 (Gary Fisher Collection)

          Entah macam mana tiba-tiba aku ade duit sikit....ha ha nampaknya pokok duit yang aku tanam dah mula keluarkan buah.Syukur.Tanpa berlengah-lengah lagi ak melayari laman BBS....membuat pemilihan dan penilaian...akhirnya terjurus kepada 2 buah beskal.1 Lapieree (ejaan tak pasti) dan Trek.Post gambar kat wasap group.Minta pandangan depa kerana ramai pakar dalam group ni.Aku try call pemilik basikal Trek walaupun iklan tu dah lama.Mana tau rezeki aku ada.Call n nego sikit dapatlah aku RM3900.00.Aku kira ok ajer....Akhirnya basikal Trek X-cal ini menjadi milik aku yang sah....terima kasih saudara Khairul Anuar yang sudi menjual basikal yang masih macam baru kepadaku dengan harga yang murah...




Berat asal basikal Trek

SRAM X7
 

Padel Wellago besi...

Saddle dan seat post Bonranger 


Trex x-cal yang masih ori 100%

PROSES TRANFORMASI TREK X-CALIBER


Handle grip SRAM

Pedal Xpedo Utmost 

Seat post KCNC

 Cassate SRAM

 RD SRAM X9 (High Clamp)

 HUB MVR Racing

 
 Rotor belakang Alligator 160

 Rotor depan Alligator 180


Whell set American Classic sebelum ditukar kepada ZTR

Whell set ZTR + MVR Racing,Tayar Rocket Ron ,
Saddle FIzik xium + Jagwire + seatpost clamp KCNC
Dah siap upgrade 


Berat terkini ....masih berat lagi..tak tau nak tukar apa lagi nak bagi ringan lagi sikit.Mungkin lepas ni kena tukar handle bar dan stem ....

Kos keseluruhan RM7050.00


















2 comments:

  1. Tahniah..!! Akhirnya brjya memiliki sesuatu yg diidam2 kan hehe..smart basikl tu!smg beroleh kmnngn brsme tuah bskl baru...

    ReplyDelete
  2. Tq anon...dah lama teringin basikal 29"...akhirnya dan lebih manis berjaya mendapat tempat ke-2 di Maran Ayam Kampong Jamboree tapi kategori veteran jer la..

    ReplyDelete