Monday 16 July 2012

Basikal siapa paling berat?

Persoalan yang membuatkan aku tak tidur lena?Ye ke tak tidur lena????Ha ha kalau dah berdengkur tu tak tidur lena lagi...apa ke namanya Minggu lepas telah diadakan upacara yang ditunggu-tunggu.Sekian lama dah nak buat upacara ni tapi peralatan utama untuk sambutan upacara ni lom ada agi.Admin (Joe) yang kaya dengan peralatan canggih lagi tersensasi telah membeli alat ni.Alat GPS pun dibelinya dari Hong Kong ke mana...tak ingat aku. Mula-mula basikal Madi @ adik Eric .....ini hasilnya
Dalam ati aku,beskal aku mesti lebih ringan daripada beskal Madi ni sebab masa baru beli dulu,aku ada try angkat beskal.Pas tu tak penah dah angkat beskal dia.Tapi aku sudah terlupa yang Madi telah melakukan tingkat taraf yang agresif untuk meringankan beskal dia.Fork dan tular Epicon,Handle bar RItchey,Stem,tayar pun tukar gak,gear set pun tukar,saddle tukar....(gel tuuuu)Banyak kilo dah kurang tu... Giliran aku lak,setelah mengeluarkan botol air,pam,dan beg maka beskal aku pun diletakkan pada alat penimbang.Hasilnya...
huhuhu.....beskal aku lagi berat dariapad beskal Madi...hampir 500 gram lebih berat.Macam tak caya tapi memandangkan beskal aku masih ori tanpa sebarang tingkat tafar maka layaklah beskal aku berat cam tu.13.51 kg......Admin kata lau nak kurang berat sikit mau dekat rm500 gak rabak tapi tak tau berapa gram leh kurang... Seterusnya beskal Parif.Beskal custom.Body Dorcus,fork epicon,wheelset Rubar,seatpost Botrenger (karbon),handle bar Fsa (karbon)lau nak cam ni mau dekat rm2000...huhu
Dan anugerah beskal paling ringan dalam SMT...tak lain tak bukan beskal Joe.Barang hi end dari brand KCNC banyak kat beskal dia.Wheelset Fulcrum,seatpost KCNC,seat clamp pun KCNC,jockey pun KCNC,handle bar uno,stem uno...banyak juta dah habis ni...
aku kena himpun rm masa raya ni......nak gi beraya kat semua rumah orang kat kg.Kalau sebuah rumah bagi rm 1.00,aku gi 200 buah rumah dapar rm200.Boleh dah beli handle bar......ha ha ha

7 comments:

  1. nak duit raye ye..nnt sy bg singgit hehe

    ReplyDelete
  2. tq tq dah dapat dah singgit....yeay yeay

    ReplyDelete
  3. tahniah!!! tingkatkan lagi usaha..
    fighting!

    ReplyDelete
  4. hahha...nmpk tak basikal rosli kat tepi tiang tu..katanya lagi ringgan dari semua..hahahah

    ReplyDelete
  5. Rosli memang....ntah bila tah nak boleh kayuh beskal mearh dia tu...mawar pelangi...bagi la singgit gak cam juliyana tu

    ReplyDelete
  6. meh beraya d tawau...bleh dpt duit raya...

    ReplyDelete
  7. ok cha,nanti saya datang Tawau.asi singgit tau

    ReplyDelete