Tuesday 10 July 2012

Hari Kayuhan Pengguna Segamat 2012

8.7.2012 Ahad
Aku bangun jam 4.40 pagi.Bangun awal sebab aku nak drive 1 jam lebih ke Segamat.Jam 5 mak bangun jerang air dan buatkan aku secawan kopi.Terima kasih mak....sayang mak.Setelah bersiap aku bertolak jam 5.15 pagi.Berhenti sekejap kat RnR Pagoh.Start drive ke Segamat jam 6.00 pagi.Aku drv steady je cos tak de orang cucuk aku.Sampai kat Petronas dekat SMK Datuk Bentara Dalam dalam pukul 7.15 pagi.Tunggu ahli SMT sampai.Lama gak aku tunggu...siap buat straching agi....sampi lenguh2 alih-alih depa tak singgah pun....adui depa dah lupakan aku.Nasib baik aku nampak kete kuning adik Eric lau tak mau sampai tengah hari aku tunggu kat situ...he he

Race mula dalam pukul 8.35 gitu.Tak ramai sangat rider yang masuk.1 kategori je.Open kategori.Terkedu aku tengok beskal mamat depan line aku.Carbon bike beb......mesti laju lau leh naik bike cam tu....kata madi simpan 1 hari singgit,setahun rm365,10 tahun baru rm3650,kena simpan 40 tahun baru leh beli beskal tu....Tak yah la Di,mati celik mata nanti...kempunan.Jalan mudah beli stiker carbon je lah...tampal je.ha ha

Race pada awalnya macam cool je...lecak jangan citer le..pas hujan...sampai ke bukit pertama mak aiiiii tingginya...pacak lak tu.Keseluruhan trek memang mencabar sangat.Lecak,bukit,batu,anak anjing yang montok,pak cik scrambler,dan sign board route yang tak mencukupi.Ramai yang sesat.Nasib baik aku follow rider Segamat...tak le sesat.

Aku try kayuh secepat yang mungkin tapi tak terdaya nak menyaingi rider muda yang hebat.Naik bukit aku potong dia sebab dia pancit,siap tolak basikal agi,tapi bila jalan rata atau turun bukit,budak ni memang laju.Bagus....mungkin nanti leh wakil Johor dalam SUKMA.Akhirnya aku menamatkan perlumbaan di tempat ke-10 setelah dipintas oleh ustaz pada 3 meter terakhir.Ta pe ustaz...adat bertanding....aku happy je.Sikit pun tak kisah ustaz pintas tu.Happy coz dapat no-10.Aku target aku nak berada dalam 20% terbaik je.Anak pak YUsuf datang tanya....dia tak caya aku dapat no-10.Aduiii...aku tunjuk stiker....baru caya.He he....tak tau aku minum Redbull tu.Dia kata no-10 dapat hadiah!Wahhhhhh......lihatlah dunia aku dapat hadiahhhhhhtak kira la walaupun hamper je.At least AKU DAPAT HADIAH!

Terima kasih pada mak yang bagi support kat aku,buatkan air kopi,kak Siti,Rizal dan Jai,Member SMT yang banyak bagi sokongan dan dorongan,kawan-kawan SK Selancar 2 yang selalu memberi galakan...pas ni aku nak masuk kategori veteran ...kalau ada la.Kalau tak ade...aku pulun open gak.Janji dapat kayuh


1 comment: